poniedziałek, 8 czerwca 2015

Brownie z kaszy jaglanej

Coś cudownego. Po jednym z moich wcześniejszych wybryków, mianowicie po dietetycznej Nutelli wiem, że z kaszy jaglanej można zrobić wszystko. Dosłownie. Idealna zarówno do dań wytrawnych, jak i do deserów. Szczerze mówiąc częściej używam jej do deserów. Wychodzą przepyszne! Uwielbiam czekoladę, dlatego brownie jest dla mnie deserem idealnym. Zachęca do siebie już samym wyglądem i głębokim, brązowym kolorem. Już niejednokrotnie robiłam babeczki, pasty, czy kremy z kaszy jaglanej i tutaj też spodziewałam się czegoś dobrego. Ale nie aż tak...nikt się nie zorientował, że jest to wersja FIT, a to sukces!




Brownie z kaszy jaglanej
100g lub jedna porcja dostarcza średnio:

  • 50g surowej kaszy jaglanej
  • 50ml oleju rzepakowego
  • 3 jajka
  • 0,5 szklanki mleka
  • 60g cukru trzcinowego
  • 100g naturalnego kakao
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczka proszku do pieczenia

Piekarnik rozgrzać do 190 stopni. Aby pozbyć się goryczy, surową kaszę umieścić w durszlaku i przepłukać szklanką zimnej, a następnie gorącej wody i ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Po ugotowaniu wystudzić kaszę, by napęczniała. W międzyczasie w misie blendera umieścić wszystkie pozostałe składniki (olej, jajka, cukier, kakao, sól i proszek do pieczenia) i dokładnie wymieszać do połączenia się składników. Dodać ostudzoną kaszę i zmiksować na gładką masę tak, aby pozbyć się wszystkich grudek. Przelać masę do małej, okrągłej formy ze zdejmowaną ramką* i piec w piekarniku przez godzinę. Po tym czasie wyjąć ciasto z piekarnika i zostawić do całkowitego ostygnięcia*. Przechowywać w chłodnym miejscu do ok. 4 dni.

* forma, której użyłam była troszkę za mała na ilość masy jaką przygotowałam, dlatego brownie jest trochę za cienkie
** po wyjęciu z piekarnika brownie będzie sprawiać wrażenie niedopieczonego. Dopiero po całkowitym ostygnięciu ciasto się zetnie i nabierze odpowiedniej konsystencji











10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe brownie, muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro biorę się za przygotowywanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślinka cieknie. :) Za nami chodzi ciasto czekoladowe z kaszy gryczanej, ale Twoje brownie też trafia na listę :)
    Zapraszamy do Nas i pozdrawiamy :)
    http://okiemidlonmi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam właśnie i się zajadam :) Troszkę gorzkie mi wyszło.Pewnie dodałam za dużo kakao a za mało ksylitolu.

    OdpowiedzUsuń
  5. mega! tego własnie szukałam, zabieram sie do roboty

    OdpowiedzUsuń
  6. mało smaczny deser...niestety;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Musiałbym spróbować, ciekawi mnie smak:) Staram się stawiać na dietetyczne potrawy, tu firma https://www.kuzniazdrowia.pl może zaproponować catering dietetyczny

    OdpowiedzUsuń
  8. jadłam kiedyś podobne browni z kaszy jaglanej, smaczne było :) przecież nikt nie powiedział, że będąc na diecie nie można sobie raz na jakiś czas pozwolić na taką fit przekąskę :) ja jestem od kilku tygodni na diecie pudełkowej od Ewy Chodakowskiej ( https://bedietcatering.pl/wroclaw/) i bardzo sobie to rozwiązanie chwalę. Nie chodzę głodna, posiłki mi smakują a waga leci w dół :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się ze mną swoją opinią :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...