czwartek, 7 maja 2015

Crumble z owocami

Pyszne, słodkie, idealne. Owocowe crumble. Są to po prostu owoce zapieczone pod kruszonką :) Najlepsze w tym wszystkim jest to, że można użyć do niego jakichkolwiek owoców. Ja użyłam tych, które akurat miałam w domu i które trzeba było jakoś wykorzystać. Grzechem byłoby nie spróbować! Idealne na ciepło w chłodne dni i tak samo dobre w dni cieplejsze na chłodno!




Crumble z owocami
100 gramów lub jedna porcja dostarcza średnio:






  • 4 średnie truskawki
  • 15 malin
  • 1 banan
  • 2 połówki brzoskwiń z puszki
  • garść mąki pszennej + łyżka mąki
  • garść płatków owsianych
  • 2 łyżki cukru trzcinowego + łyżeczka
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • szczypta soli


Owoce pokroić na małe kawałeczki, posypać łyżeczką cukru i łyżką mąki. Dokładnie wymieszać i przełożyć do kokilek. Garść mąki pszennej, garść płatków owsianych, 2 łyżki cukru i sól umieścić w miseczce. Dodać miękkie masło i utrzeć wszystkie składniki w palcach na kruszonkę. Kruszonką przykryć owoce w kokilkach. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Piec crumble przez około 20 minut do zarumienienia się kruszonki :) 













14 komentarzy:

  1. Bardzo lubię crumble :)
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Owoce pod kruszonką mmm .. najlepszy deser ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze przyznać , że wygląda rewelacyjnie . Może kiedyś wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Jest to jeden z moich ulubionych deserów :)

      Usuń
  4. Lubię owoce pod kruszonką, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie uniwersalny deser, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ekstra, uwielbiam i dzięki Twojemu przepisowi przypomniałam sobie, że dawno nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam crumble! Takie gorącę, pachnące i czasami z nutą jakiegoś alkoholu dodanego do owoców :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat ja nie przepadam za smakiem alkoholu w deserach :) ale zawsze można się napić alkoholu do deseru! :-)

      Usuń
  8. Owoce, kruszonka, ten aromat w kuchni i niebo w gębie:))
    Oj tak. Twoja propozycja to ideał:))

    OdpowiedzUsuń
  9. ile mozna trzymac deser w lodowce? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odrobinę nasuwa mi na myśl moje dietetyczne clafoutis z malinami. Ale Twój przepis też chętnie wykonam, bo wygląda smacznie :)

    www.dziurawykociol.pl

    OdpowiedzUsuń

Podziel się ze mną swoją opinią :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...